I don't eat, I don't sleep.

Jag har äntligen lämnat in min C-uppsats, och under skrivprocessen har jag konstaterat att det finns bra platser att plugga på, och så finns det dåliga platser att plugga på. Jag har två favoritplatser, och naturligtvis även en hatplats.

Bra pluggplats nummer 1:


Carolina Rediviva. Det är väldigt lätt att vara produktiv i ett gigantiskt universitetsbibliotek byggt på 1800-talet, där luften liksom ligger tung av gammalt anrikt studerande. Dessutom finns det jättemånga olika platser att sitta på, så man kan nästan alltid hitta någon vrå där man kan få vara helt ostörd. Min favoritplats är allra högst upp, i ett fönster som är sådär brett så man kan sitta i det, och som har den här utsikten.



Bra pluggplats nummer 2:



Måviken. Vi har bara internet och TV där på sommaren, så resten av året finns det ingenting som kan distrahera en. Man kan alltså sitta på altanen och titta ut över sjön och känna sig som någon credig författare som flyr staden för att få inspiration.

En överjävligt dålig pluggplats:



På ens gamla rum, som efter att man flyttat hemifrån har blivit ett kontor. Ingenting framkallar ju regressionsartad tonårsångest som att vara hemma hos sina föräldrar en längre tid (exempelvis över julhelgen). Dessutom har de envisats med att hänga upp den fulaste tavlan jag någonsin målat precis över skrivbordet. Som om det inte vore nog föreställer den någon som dränkt sig. Som sagt, överjävligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0