Show me how to get right, yes, out of sight.

Jag förstår att ni alla undrar vad jag gör den här terminen, att den informationen för er är lika viktig som ... något som är viktigt. För att ni ska slippa undra kan jag berätta att jag läser TVÅ ämnen. Jag tänkte liksom att nu när jag har klarat av en C-kurs, så är väl två A-kurser inget problem. Det är det inte heller. Jag läser religion på halvfart i den virituella världen, och etnologi på helfart i den fysiska, och mitt enda problem med det hela är att jag måste gå upp "tidigt" två dagar i veckan.

Till saken: Idag läser jag om Hare Krishna. Och ju mer jag läser på Stockholm-rörelsens hemsida, desto mer börjar jag tänka att det kanske inte är så dumt. Bland annat erbjuder de ett alldeless lysande alternativ till det gamla ordspråket "allt som glittrar är inte guld". Nämligen:

"Om vi analyserar sockrets dharma eller essens så finner vi att det är sötman. Om sockret inte är sött, är det inte socker helt enkelt, även om det skulle se ut som socker, men det har då förlorat sin funktion."

Dessutom får man sjunga sånger för folk på stan.



Min enda invändning so far är det här med att man inte får äta kött och lök, och inte får dricka alkohol och kaffe, och inte får spela Black Jack och bara får ligga med den man är gift med låter lite trist. Men jag tänker att man kanske kan arbeta runt det lite.

Dagens låt: Tighten Up - The Black Keys

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0