You made the place a minefield.

Jag har länge undvikit ämnet, men nu kan jag inte hålla det inom mig längre. Igår kväll hände något som gjorde att jag insåg att jag måste prata om det. Melodifestivalen. En och en halv timme av mitt liv jag aldrig kommer få igen. Men det är ju lite som folk brukar säga om bilolyckor, man vill inte se men man kan inte låta bli att titta. Nog om det. Jag fann nämligen några likheter som jag skulle vilja uppmärksamma allmänheten på:

Andreas Johnssons låt (som jag tyvärr inte hittat på youtube), lät den inte typ EXAKT som The Beautiful Ones med Suede?



Och Björn Ranelid, har han inte hämtat lite väl mycket inspiration från Östergötlandsprofilen Pontiak?





(Rekommenderar starkt att man tittar på hela Pontiak-videon, men har man bråttom och vill hoppa direkt till the good stuff är det bara att spola fram till ca 2.30)

Kom ihåg var ni hörde det först.

Dagens låt: Detonate - AC4


Kommentarer
Postat av: Sussi

Samma här: började tänka på Suede när jag hörde Andreas Johnson-låten, och på Pontiak när jag hörde Ranelid. Vilka tjuvar!

2012-02-20 @ 14:25:09
URL: http://parcepio.blogg.se/
Postat av: Evelina

Eller hur! Båda bidragen borde därför diskvalificeras.

2012-02-21 @ 00:24:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0