Sweet young thing ain't sweet no more.

För ett tag sedan listade jag de bästa superhjältarna, men vad är en hjälte utan en skurk? Idag listar jag mina favorit-villains.

Jokern

Han är sådär galen att man liksom får rysningar längs ryggen, och samtidigt liksom hejar på honom för att man vill se exakt HUR galen han kan bli, speciellt i The Dark Knight där Heath Ledger är helt outstanding.



Moriarty

Nu pratar vi om den Moriarty i BBC serien Sherlock (inte den superlama Game of Shadows-Moriarty), där Andrew Scott gör en lysande insats. Han är så underbart konstig att man liksom inte riktigt kan kolla på honom.



Monsieur Grand Fromage

En av mina favoritserier, Misfits, bjuder också på en av de bästa skurkarna ever. Han kontrollerar mejeriprodukter. Så fruktansvärt meningslös superkraft tycker alla och skrattar åt honom, men då blir han arg och bestämmer sig för att döda alla. Och eftersom nästan alla ätit någon form av mejeriprodukt är det inte så svårt för honom.



Krang

En rosa hjärna med armar som dessutom pratar roligt. Det säger väl allt?



Voldemort

Den absolut värsta av dem alla. Det här är liksom ingen karaktär man gillar som i alla tidigare exempel, Voldemort drömde man mardrömmar om när man var liten. Han är liksom djävulen.



Dagens låt: Sweet Young Thing Ain't Sweet No More - Mudhoney





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0