Don't you cherish me to sleep.

När vi ändå är inne på ämnet djur tänkte jag passa på att berätta lite om ett annat av mina favoritdjur, som jag tycker får alldeless för lite utymme i media, nämligen sjökon. (Jag skulle gärna se en film i Flipper/Rädda Willy-stil med en sjöko i huvudrollen.)



- Sjökon SLÄPAR sig fram längs botten.

- Sjökon äter 4-6 timmar om dagen.

- Resten av tiden sover den.

- Sjökon är utrotningshotad, främst för att den simmar in i båtar och fastnar i propellrar och sånt.

- De sörjer sina döda.

- Den har ingen som helst funktion i ekosystemet, eftersom den bara äter alger och inte har några naturliga fiender.

- Just därför är de inte rädda för människor, SÅ MAN KAN SIMMA MED DEM!

Dagens låt: Calgary - Bon Iver

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0