When I hit the ground I heard a ringing sound.

Jag är lite sen på bollen på det här med Oscarsgalan, men det har tagit mig några dagar att ta mig igenom alla åtta timmar. Överlag en rätt tråkig gala: inga roliga nomineringar och inga överraskningar. MEN! Några tårar blev det iallafall, här är de tillfällen då jag grät mest:

När Zach Galifinakis delade ut pris och nästan inte hade något skägg. Den mannen ÄR ju sitt skägg, och med den där ansade hårmanen blev han liksom ... inte Zach Galifinakis. (Och ja, jag var mycket trött när jag såg just den delen.)



När priset för "humanitära instatser" (?) delades ut till Darth Vader-rösten James Earl Jones, sminkören Dick Smith och Oprah. Det fanns ju inte så många andra gamla skröpliga prismottagare, så det gällde att ta vara på det man fick. Därför passade jag på att böla ordentligt.

Dagens låt: Upside Down - The Jesus & Mary Chain


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0