Jumping jolly until the end.

Hörrni, jag har gjort en spaning! Hur kommer det sig att svenska rappare helt plötsligt börjat referera till Beatles låt Ob-La-Di, Ob-La-Da i var och varannan låt?
 
 
Först hörde jag det i Sjukstugan & Skizz låt Zig Zag, och nu har jag även hört det i Näääk & Thomas Rusiaks För musiken (ca 01:07). Herregud, två låtar, då är det ju en trend! Jag grubblar naturligtvis mycket på detta, vadan detta plötsliga intresse för den gamla 60-talsdängan? Inom hip hop-världen dessutom! Jag kommer dessvärre inte fram till något vettigt svar, kanske eftersom jag inte är så insatt med det här med hip hop, men om någon sitter inne på vetskap - dela den med mig vettja!
 
Dagens låt: Best Of Friends - Palma Violets

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0