Shake these walls, shake these walls.

 Jag har förstått att det finns människor som inte tycker om hösten lika mycket som jag, och kanske är lite deppiga över att sommaren är slut. Jag vill ju självklart att alla ska kunna njuta av årets bästa årstid, därför har jag knåpat ihop en liten lista där jag delar med mig av de saker jag mest ser fram emot just nu, och som borde kunna bringa lite ljus även i ert höstmörker.
 
 
 
Jag såg trailern för filmen Life of Pi (svensk biopremiär 21:a december) när jag var på bio i somras, och under de två minutrarna hann jag med att både stelna till av skräck (pga båtkatastrof) och gråta för att den var så jävla snygg och stämningsfull. Den verkar ju helt och hållet GALEN, men när Ang Lee regisserar filmatiseringen av en prisbelönt bok BORDE det ju bli bra. Kanske genialt till och med.
 
 
 
 Okej, spelet The Last of Us kommer inte förränn nästa år (och som vanligt i spelvärlden är ju datum aldrig riktigt att lita på) MEN jag ser sjukt mycket fram mot det här postapokalyptiska spelet, där strörre delen av jordens befolkning ska ha drabbats av någon slags svampinfektion (!) vilket gjort dem till zombieliknande varelser. Nyligen släpptes den andra trailern som ser riktigt lovande ut. Det ska bli intressant att se hur Naughty Dog följer upp Uncharted serien, och hur bra de kommer klara sig utan Nolan Norths storslagna insats som rösten (och i vissa fall även hjärnan) bakom Nathan Drake.
 
 
 
 Den andra säsongen av American Horror Story börjar sändas på FX den 12:e oktober. Jag älskade den första säsongen, och har därför höga förväntningar på den andra. Jag gillar dessutom att man valt en helt ny historia för andra säsongen, (den kommer nämligen utspela sig på ett mentalsjukhus på 60-talet) men att man ändå valt att behålla seriens bästa skådespelare: Evan Peters och Jessica Lange. Än så länge har de bara släppt teasers i stil med den ovan, som jag antar mer sätter en ton för serien än berättar något om själva handlingen, ett enkelt knep för att skapa en hype - och jag faller ju för det direkt.
 
 
 
 The xx släpper nytt album redan den 10:e september, och om resten av låtarna är lika bra som första singeln Angels kommer iallafall jag att bli mycket nöjd.
 
 
 
Jag har egentligen inga superhöga förväntningar på The Hobbit (svensk biopremiär 12:e december), men den MÅSTE ju ses. Filmatiseringen av Sagan om ringen-trilogin (och inte minst dess extramaterial) tillhör de filmer jag sett absolut flest gånger, och jag har liksom svårt att tro att det går att toppa. Men oavsett eventuell besvikelse ser jag ändå MYCKET fram emot att återse Peter Jacksons tolkning av Midgård.
 
 Dagens låt: Cathedral - Travelogue
FYI: Låten kommer från ett album där alla trumslag i själva verket är ljudet av fyrverkerier.

Kommentarer
Postat av: Sussi

Jag såg en bild (http://www.imdb.com/media/rm4241467648/tt1844624) på IMDB för ett tag sedan för att se när säsong 2 skulle börja. Ser du vad som är under trappan eller?! En jävla tjej i vitt linne och svart hår! ><

Svar: Haha, tänkte faktiskt på dig när jag såg det... :P
Evelina

2012-09-11 @ 23:46:36
URL: http://kultursuset.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0