When she lets me slip away, she turns me on, all my voilence is gone.

Jag kollade nyss på det här gamla klippet och blev med ens påmind om mitt eget douchigaste ögonblick, då jag var nästan lika skitnödig som Nordpolen var med i Nyhetsmorgon.

Det var på en fest för några år sedan då jag pratade om musik med en tjej jag inte kände. Hon sa att hon gillade The XX. Jag hade precis läst om dem och svarade inställsamt att "ja, de har jag hört talas om, de är helt okej", innan jag egentligen hann tänka mig för. Och från INGENSTANS kom någon annan in och bara: "The XX, vad spelar de för slags musik?", och den här tjejen vänder sig till mig och bara: "ja, vad ska man säga att de spelar...?". Som något jävla läxförhör! Här insåg jag ju snabbt mitt misstag, för jag hade ju faktiskt aldrig HÖRT något med The XX, utan bara hade sett något jävla uppslag om dem i NME, och hade ju ingen ANING om hur de lät. Och i det ögonblicket jag hör mig själv säga: "Alltså, jag gillar ju inte det här med att dela in musik i genrer...".

Förresten. Det här med att jag ska se Blur på Way Out West bara några dagar innan de lägger av för evigt känns så sjukt jävla stort. Här är min just nu bästa video, där geniet Damon Albarn sjunger fint om sitt heroinmissbruk*, och är så där typiskt 90-talssnygg att man liksom DÖR.



*Låtar om droger har, av oklar anledning, alltid tilltalat mig aningen för mycket. Mer om det en annan gång.

Dagens låt: Beetlebum - Blur

Kommentarer
Postat av: Sussi

Haha jag visste ju att du var hemma under påsken men det slog mig aldrig att vi kunde ha förgyllt den tillsammans. Jag har nog varit för upptagen med att äta upp allt kilovis med godis som skulle räcka hela påsken...

2012-04-09 @ 00:31:55
URL: http://parcepio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0