Clouds covered loves, barbed wired snare.

Jag befinner mig just nu på en så kallad new low. Jag skulle vilja säga att jag har två laster i min annars supercreddiga musiksmak, nämligen Justin Bieber och Eurovision Song Contest. Just nu har detta tyvärr resulterat i att jag i väntan på Biebers video till nya singeln Boyfriend sitter och kollar på teasers, och peppar sjukt mycket för det första Inför Eurovision Song Contest programmet som går imorgon kväll (och jag har naturligtvis redan sett alla bidrag på Youtube).

Å ena sidan kan jag känna att jag borde skämmas över dessa två saker (och därför måste jag ibland kompensera med att kolla på den snygga videon till min nya favoritlåt med hypade Grimes), men sedan känner jag att jag borde embraca mina svagheter. Faktum är att jag nog är en Belieber just för att ta avstånd från det här supercreddiga, som ibland ärligt talat kan göra mig lite illamående. För mig handlar det liksom om ett ironiskt gillande, där just det faktum att han anses vara töntig (och en stor grupp människor typ driver hatkampanjer mot honom, vilket för övrigt är så jävla töntigt*) är det som är roligt. Reaktionen man får när man sjunger med i en Bieberlåt på en fest är faktiskt obetalbar. Och det kunde ha varit värre. Jag hade kunnat gilla Melissa Horn.



*Alltså. Att bli provocerad bara för att han främst attraherar tonårstjejer, och att använda bög som skällsord i sammanhanget, är så ENKELT. (Som den här facebookprofilen som just nu delas med andra på facebook med intelligenta kommentarer som: "äntligen någon som säger något om bögen o divan!") Och att dessutom tro att man är cool när man gör det är så FRUKTANSVÄRT ocoolt.

Dagens låt: Gold On The Ceiling - The Black Keys

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0