Tell her she's the light, light, light of the world.

Att läsa religion bara för nöjes skull har visat sig vara ett av de klokaste beslut jag någonsin gjort. Främst för att det för in mig på många intressanta hemsidor som jag aldig annars skulle ha hittat. Exempelvis är min nya favortisida i alla kategorier Watchtower - Jehovas vittnes officiella hemsida. Den riktiga guldgruvan hittar man här, ett slags Wikipedia för de troende.

Man erbjuds inte bara svar på trosrelaterade frågor som "Finns djävulen?" och "Förutsäger Bibeln framtiden?", utan sidan är även fylld med en hel mängd aningen otippade råd och information. Bland annat kan man läsa artiklar som "Mångas favoritmat - pizza", där vi får veta att pizzan inte bara är populär bland ungdomar, utan att kung Ferdinand I gillade pizza redan på 1700-talet. "Men ett varnande ord är på sin plats. För att pizzan ska anses vara näringsriktig måste den vara gjord av nyttiga råvaror." Bra tips.

Men det slutar inte där. Under rubriken "Majs - en förunderlig växt" berättar en gammal man om hur majsen talar till honom. Man kan även finna svar på svåra existensiella frågor som "Vad skulle vi ta oss till utan åsnorna?" och "Vad som krävs av en elefantskötare?". Och för den som vill veta mer om hår och hårvård finns en hel artikel ängad åt även detta ämne.

Jag skulle vilja hävda att upptäckten av den här sidan är ungefär det bästa som hänt mig någonsin. Det kan kanske liknas vid Jonas Adners fascination för damklädesboutiquen Parella. Om man jämför med andra uppslagsverk som anses "pålitliga", föredrar jag nog det här, eftersom den inte bara erbjuder svar utan också STÄLLER FRÅGOR som jag inte ens visste att jag ville ha svar på. Briljant.

Dagens låt: Tell Her She's The Light Of The World - Winhill/Losehill

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0