If someone could break your neck.

Idag vill jag prata lite om låttexter. Så nu gör jag det. Jag lyssnar mycket på texten när jag spisar plattor, och har dessutom väldigt lätt för att minnas texten efterråt (ja, det är lite som en superkraft faktiskt). Då och då händer det att det kommer låtar, (som man oftast inte själv väljer att lyssna på, utan blir påtvingad genom radio och vänner och dyligt), där en låtrad fastnar extra mycket. Man hör liksom BARA den i hela låten, och den retar gallfeber på en! Just nu är mina värsta låtrader dessa två:

Äckligt - Ansiktet
(Som jag redan skrivit lite om här.)

"Plötsligt låg jag bakbunden naken i sängen
Hon sa: Nu tar jag dig till himlen
Ska bara upp och hämta en och annan sak på vinden"

Vem har ens en vind nuförtiden? Och vad kan man behöva hämta där?

Liv och död - Maskinen

"Så jag jonglerar med brinnande bajskorvar tills jag dör"

Brinnande? Bajskorvar? Död!
(Dessutom stör jag mig sjukt mycket på att de sjunger "entrereprenör". Det heter entreprenör. Faktiskt.) 

För något år sedan var det "I throw my hands up in the air sometimes" i Dynamite - Taio Cruz. Jag kände bara: jaha. Jag sätter ibland den ena foten framför den andra, men inte fan skriver jag en låt om det.

Dagens låt: Oblivion - Grimes
Trackback

RSS 2.0