I wear my heart upon my sleeve, like a big deal.

Jag har precis kommit hem från Gripsholms slott, där jag har varit tillsammans med Sussi och de andra som läser konstvetenskap med oss. På C-nivå måste man tydligen gå där i två dygn för att hinna med att prata om alla porträtt, kungar, konstnärer och all arkitektur och inredning.


De hade det finaste uppstoppade lejonet jag någonsin sett.


Och helt sjuuukt många porträtt. Här är ett av de finaste, föreställande Anna Riwkin-Brick, målat av Erich Isenburger.


Här är det allra finaste. Och så hade de satt det i ett hörn och ställt massa pappersgubbar för! Konstigt. Det är Olle Hamngren som har målat Anneli Alhanko, G Skoglund.

Fast finast av allt var nog Grafikens hus som vi var på en stund igår. Där fanns det himla mycket fint, men man fick inte ta några bilder (man fick alltså varken sno med sig tavlorna eller ta foton på dem). De hade iallafall några kopparstick av Lars Lerin, och det tyckte jag var trevligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0