Black smoke rise.

Har haft en mysig höst-helg på landet. Lördagen tillbringades i Måviken där jag högg ved och tittade på grodor. Hugga ved kan förresten vara det bästa botemedlet mot PMS-aggresioner. Dessutom är det kul att stapla den fint när man är klar, passar mina pedantiska behov av att sortera perfekt. Om jag skaffar hus någon gång är yxa, vedbod, vedkubbe och ved prio 1.


Måviken.


Och igår var vi ute i skogen och plockade svamp.


Och så hittade vi typ en hel djurkyrkogård.

Upptäckte sedan att jag är typ världens snabbaste på att rensa svamp. Och så åt vi kantarellsoppa och kantarellmacka och våfflor med hjortronsylt och grädde. Och i morse åkte jag bil med mamma in till Uppsala och drack kaffe, åt prickigkrovsmörgås, lyssnade på morgonpasset och kollade på dimma och fina träd. Kan det seriöst inte vara höst jämt?

Att jag nästan högg mig själv i benet med yxan, och att jag gick in i ett nyponsnår och skrapade upp knät, behöver vi inte prata om va?

Dagens låt: Black Smoke Rise - Wooden Shjips

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0