Made in Malaysia.

Att summera ett år handlar givetvis inte bara om att tipsa om bra saker. Det handlar även om att varna för dåliga saker.

Årets sämsta saker:



Twilight: Breaking Dawn Part 1
Okej. Jag erkänner. Jag gillade den första filmen. Tyckte att den var snygg och hade ett bra soundtrack. Tilltalades till och med av hela vampyr-möter-människa-romansen. Därför har jag sett den ca 32 gånger (i smyg givetvis), och dessutom läst alla böcker (också det i smyg. Givetvis.). Redan där började jag ana oråd, böckerna blev nämligen bara sämre och sämre.

I sista boken hade allt jag från början gillade försvunnit, och istället märkte jag att jag bara hade gått rakt in i en 37-årig mormons ultimata dagdröm om den perfekta pojkvännen. Och det var inte trevligt. Filmen är naturligtvis precis lika dålig som boken, om inte sämre. Vi snackar alltså pinsamt dålig. Så dålig att man inte riktigt vet om man ska skratta eller gråta, eller typ bränna bort sina ögon.

Seminarieledaren som inte ville låna ut ett papper
Hon var inte bara sjukt otrevlig, utan även sjukt snål. JAG BEHÖVDE DET DÄR PAPPRET!!!

Låten Lilla Anna med Anna Järvinen
Fruktansvärt töntig text. Och ett fruktansvärt jävla viskande hela låten igenom. Dessutom spelades den hela tiden på radio. Det enda positiva med den är att den tar slut. Och att den som tur är inte spelas lika ofta längre.

Samtliga naturkatastrofer/svältkatastrofer/andra typer av katastrofer som lett till död och andra hemskheter
Jag vill ju inte vara den som bestämmer vilken katastrof som var värst. Jag tycker alla katastrofer är obeskrivligt dåliga.

Dagens låt: Made in Malaysia - Cave


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0