And we talked about what was coming soon.



Idag (fredag) läste jag onsdagens tidning och hittade den här intressanta artikeln. Det har tydligen kommit ett förslag om att Uppsala Slott ska bli ett kulturellt centrum - under jord. Jag skulle mycket gärna jobba i detta underjordiska kulturcentrum när jag gått klart min utbildning, och därför tänker jag att jag vid en framtida jobbansökan kan referera till detta inlägg och visa mitt "engagemang" i projektet.

Det här med ett kulturcentrum i Uppsala, med konstmuseum, konsthall och en dans- och performancescen, låter ärligt talat skitkul. Jag har inga direkta erfarenheter av att vistas under jord en längre tid, men jag tror säkert att jag kommer vänja mig. Ett tag när jag var liten hade vi en dusch i källaren, det borde kanske räknas som en merit? Jag tycker framför allt att idéen om luftburen taxi uppför slottsbakcen låter extra intressant.

Dagens låt: Older Brother - Pepper Rabbit

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0