What good is it to sing helplessness blues?

I spelningslistans tidsålder har CD-skivan som konstform dött ut lite, för visst är det bara typ jag (och människor över 40 som har råd att inte förstå hur man laddar ner musik på internet) som fortfarande köper materiella skivor? De här runda, blanka grejerna om ni minns? Kanske är det för att jag gillar att samla på saker, men mest tror jag att det är för att jag minns hur man andaktigt öppnade skivfodralet på bussen hem från skivaffären och satt och bläddrade i det lilla häftet som låg däri, och hur man satt och läste alla texterna i förväg och knappt kunde vänta tills man kom hem till CD-spelaren. Iallafall, hittar jag en bra skiva på Spotify vill jag ha den i min skivsamling. Jag menar, många band gör enstaka låtar som är bra - men att göra en hel skiva som man kan lyssna på om och om igen är något som bör premieras. Därför kommer här några av mina favoriter:

Blood Sugar Sex Magik - Red Hot Chili Peppers
(också anledningen till varför John Frusciante är världens bästa gitarrist)

For Emma, Forever Ago - Bon Iver

In Utero - Nirvana

Funeral - Arcade Fire

The Color And The Shape - Foo Fighters

Chutes Too Narrow - The Shins

Whatever People Say I Am, That's What I'm Not - Arctic Monkeys
(deras senaste; Suck It And See, är också jävligt bra)

Johnossi - Johnossi

Beacause Of The Times - Kings Of Leon

To Lose My Life - White Lies

Bossanova - Pixies

Queens Of The Stone Age - Queens Of The Stone Age

Saturdays = Youth - M83

Dagens låt: Helplessness Blues - Fleet Foxes

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0