These cutthroat busted sunsets, these cold and damp white mornings.

Sitter och höstromantiserar lite och gör upp planer. Efter att jag har stikat klart min halsduk ska jag göra ett par vantar också, och så ska jag baka äppelpaj, göra mulled cider och plocka svamp. Sedan ska jag försöka klämma in ett besök på Moderna Museet, är fett sugen på deras höstutställning "Turner, Monet, Twombly" som kommer visas mellan den 8:e oktober och den 15:e januari Den kommer innehålla 60 verk som aldrig tidigare visats i Sverige, vilket är lite coolt. Twombly har gjort några fina grejer, Monet är överskattad, men Turner gillar jag.

Dagens namnsdagsbarn: Brynolf

Dagens låt: Empty - Ray LaMontagne

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0