You gave me life, now show me how to live

Tjoho, nu platsar det med glädjeskutt och glädjerop för jag har kommit in på min utbildning till hösten! Tyvärr har jag varken skuttat eller ropat en enda gång sedan beskedet, antar att jag skulle ha uppskattat det mer om jag hade haft sämre betyg - meeen, med 21,46 är man ganska säkrad en plats på ett flummigt kandidatprogram i kulturentrepenörskap.

Utbildningen innehåller iallafall ordet kultur och bara det har gjort att jag ser lite ljusare på framtiden nu. Försökte satsa lite på något seriöst direkt efter gymnasiet, och det är nog det dummaste jag gjort hittils i mitt liv. Vem försökte jag lura? Jag är inte en driftig person som vill ha ett jobb där man måste stressa och ta mycket ansvar. Jag är lat. Fruktansvärt lat. Och jag behöver något som tillfredsställer min vänstra hjärnhalva. Så nu blir det konstvetenskap för hela slanten och för första gången sedan studenten kanske jag kommer ta mina studier på allvar! :D

Dagens låt: Show Me How To Live - Audioslave


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0