Live through this, and you won't look back...

Jag verkar ha missat den här bloggtrenden med att ha julkalender... Det kanske är lite sent att börja nu när det är den 6:e redan (dessutom har jag faktiskt ett liv också, orkar inte sitta och uppdatera varje dag), men jag kan väl också skriva konstiga saker om mig själv. För julstämningens skull liksom.

Saker jag är rädd för / tycker är fett obehagliga:

1. Fiskar - Ål är det värsta jag vet. De kan leva i brunnar i typ 100 år, och det är äckligt. Stora, gråa fiskar med långa "morrhår" kommer tätt efterråt. Mina äckligaste fiskminnen är när killen sväljer en levande guldfisk i En fisk som heter Wanda och fiskarna i Gollums håla i Bilbo.

2. Stora båtar - När jag åker uppskjutet på Gröna Lund är det båtarna som är det läskigaste. Saker som är större än hus borde inte kunna flyta, framför allt inte när de är fullastade med feta lastbilar. Mitt värsta båtminne är när jag åkte färja till Norge och det blåste så mycket att tallrikar flög upp i luften och vågorna gick ända upp till fönstret. Jag spände blicken på horisonten, satt helt orörlig och intalade mig själv att jag inte skulle dö.

3. Ojämna nummer - Det är något dåligt med dem. Om något hamnar på en ojämn siffra känns det helt enkelt fel. Det kan handla om allt från antalet armhävningar man gör till det jag nämnt tidigare; volymen på TV:n. Har ingen specifik händelse som jag minns som värst, men ofta händer det att ens vänner retas (eller som de hävdar; att de försöker "bota" mig) genom att ha volymen på ojäma nummer. Det är jobbigt.

4. Lödder - Det här är nog den konstigaste saken på listan, men det är något med typ känslan av massa småbubblor som jag tycker är lite obehaglig. Nu ska folk inte tro att jag därför inte tvättar håret eller borstar tänderna, men jag tycker att det känns lite äckligt. En gång kräktes jag i handfatet när jag borstade tänderna.

Dagens låt: Your Ex-Lover Is Dead - Stars


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0