It's times like these you learn to love again!




Så var man hemma från Belgien! Har inte skrivit på länge, dels på grund av att jag varit bortrest men även för att det helt enkelt inte funnits varken tid eller något speciellt att skriva om. Har varit hemma ni i några dar, men har blivit tvungen att ta hand om min ryska vän som åkte hem igår, så nu kan ma äntligen slappna av! (Om man bortser från allt jävla skolarbete det vill säga...)

Veckan i Belgien var hursomhelst helt störd, sjukt rolig och sjukt jobbig! Är så stolt över mina fantastiska klasskamrater, de är så duktiga! :) Jag var sufflös under föreställningarna och blev alldeless rörd varje gång publiken applåderade på slutet. Och trädet som jag och mina kära KKs (Konst Kompisar) har legat på golvet och slitit med i två veckor var så snyggt bakom alla, riktigt häftigt att se när det hissades upp! Man hade tyvärr inte så mycket tid över till att se så mycket av Belgien, men vi gjorde så gott vi kunde, lite sprit och choklad lyckades vi iallafall lägga vantarna på! Jag hittade dessutom två tavelramar och ett par örhängen på en mysig liten marknad i durbuy så jag är rätt nöjd (Ganska bra att ha lite pengar kvar nu inför alla studentskivor). annars var veckan fylld av massor av skratt (lite gråt också, men vad kan man förvänta sig under sådana förhållanden?) och sköna citat! Louise och Linda hade en citatbok som är flitigt ifylld, hoppas på att kunna göra en kopia av något slag och ha kvar som minne... Det jag skrattade mest år var ändå när jag frågade Jens när vi lyssnade på 'Balladen om Herr Fredrik Åkare och den söta Fröken Cecilia Lind':
 -"Vad sjunger de?" (Jens hör fel på både fråga och låt)
- "Roger Pontare!"

Något som man dock helst vill radera ur sitt minne var resan dit och hem. Buss i 2 X 24 timmar är ingen höjdare, tro mig! Blundade och lyssnade på Foo Fighters hela hemresan men somnade aldrig...

Dagens låt: Times Like These - Foo Fighters

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0