When your sparkle evades your soul...

Vet inte riktigt vad jag fick för infall, den här bloggen har existerat i snart ett halvår utan att den gjort speciellt stor skillnad för världen, kanske eftersom att den varit vad man helt enkelt kan kalla tom. Ganska ironiskt att jag idag av alla dagar fick för mig att skriva mitt första inlägg eftersom att jag är inne i en liten humörsvacka just nu, orkar ingenting. Och som vanligt när jag beklagar mig så måste jag påpeka både för mig själv och andra att jag är helt medveten om att det finns de som har det mycket värre än mig, allt för att inte stöta sig med någon som verkligen har det sämre och för att inte deppa ner sig själv allt för mycket. Men wtf, alla ska väl få känna sig lite nere ibland, ovasett anledning. Känner mig bara orklös, har gjort det ända sen den förjävliga projektredovisningsveckan. Reagerar lite så här på stress, blir sjukt trött i flera veckor. Inte för att det är något speciellt för bara mig kanske...

Har iallafall försökt gjort lite nytta idag efter att jag vände i dörren på väg till bussen och bestämde mig för att stanna hemma. Han kollat upp om det finns någonstans där jag har större chanser att komma in på logopedprogrammet... Inga lysande resultat... Får helt enkelt satsa på Linköping och Karolinska nu i höst, funkar inte det har ju Uppsala antagning på våren -10. (Vad konstigt det kändes att bara skriva -10...) Börjar också fundera på om man kanske skulle sikta in sig på något annat, ifall det inte går som jag vill. Vet gentligen inte vad det är som har fått mig att fastna för Logopedprogrammet heller. Fast det skulle ju kännas så grymt coolt att kunna hjälpa människor att kommunicera. Tycker att det är lite häftigt! :) Borde egentligen plugga lite mer inför Nutida konst-provet imorgon... Behöver ju varje MVG jag kan få om jag ska komma in! ^^

Jag försöker komma på något som kanske skulle kunna få mig att skratta, eller åtminstone bli lite gladare. Skulle bli så mycket lättare om min bäste vän kunde vara hemma. Men han är på träning medan jag sitter här och blir tjockare... :P Martin kan alltid få mig på bra humör! Jaja, snart borde min kära bror komma hem. Undrar hur det kommer bli när man flyttar hemmifrån och lämnar honom hemma? Jaja, det ska väl finnas någon slags positiv grej med telefoner och msn ocskå... :P 

Dagens låt: Gerladine - Glasvegas
(Är det bara jag som tycker att gitarriffet låter exakt som en BD låt?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0